בית – ספר לחינוך מיוחד במרכז הארץ, המתמחה בטיפול בתלמידים עם אוטיזם, בפיקוחו של משרד החינוך. בית-ספר "אבן-חן" שם לו למטרה את טיפוח תלמידיו לכדי מיצוי הפוטנציאל האישי, בהתאם לאופים ויכולותיהם של התלמידים תוך הבנת צרכי התא המשפחתי והקהילה. בחינתנו המתמדת את תפקוד התלמידים נעשית לאור ההנחה, כי כל תלמיד מהווה חלק בלתי נפרד מהמשפחה והקהילה ולא ניתן לקדמו במנותק ממנה.
החזון הבית ספרי : מתן כבוד למעמדו של התלמיד כתלמיד ולהקנות לו ידע ולמידה משמעותית בתחומי הדעת השונים, תוך הרחבת המיומנויות בחיי היום יום, לצד תשומת הלב הנדרשת בעבור כל תלמיד בתחום הטיפול. במטרה להטיב את איכות חייו ועל מנת שהתלמיד יגיע לתפקוד עצמאי בהתאם ליכולותיו.
ישנן מגוון שיטות טיפול באוטיזם, ביה"ס פועל בגישה לניתוח התנהגות יישומית (ABA), לצד התפיסה ההוליסטית המאפיינת את הארגון כולו.
לכל תלמיד נבנה מערך תמיכה וקידום פרטניים באמצעות צוות רב מקצועי רחב:
צוות הוראה המוסמך לחינוך מיוחד, מנתחות התנהגות, צוות מקצועות הבריאות, מתאמות ABA ,סייעים מוסמכים ובנות שירות לאומי.
מטרות העל של בית הספר:
קידום התלמיד בלימודיו ושיפור תפקודי לומד. כגון: למידת כלים לתקשורת חברתית ונורמטיבית, פיתוח יכולת התארגנות מחשבתית וקוגניציה, תרגול מיומנויות אקדמיות, שיפור מיומנויות מוטוריות, מודעות לסביבה, כישורי חיים ומיומנויות ניהול עצמי.
הבניית אמון התלמיד בסמכותם של הצוות החינוכי והטיפולי כמו – גם ביכולת התמיכה וההכלה שלהם, כבסיס חיוני לשיתוף – פעולה.
הגברת ההזדמנויות ליצירת חוויית הצלחה בתהליך הלמידה.
עבודה על פי תכנית הלימודים, תוך התאמות ליכולות התלמידים בשלושה מישורים: בסיס, הרחבה והעמקה.
עבודה בתכנית התנהגותית אישית כאמצעי לשיפור תפקודי הלמידה ומיומנויות התנהגותיות.
להשגת המטרות שאליהן אנו שואפים מתקיימות פעילויות רבות ומגוונות כגון, טיפול הידרותרפיה בבריכה טיפולית הנמצאת בכפר שלנו, ריפוי בעיסוק, טיפול (בילדים עם) בבעיות רגשיות. תרפיה במוזיקה, באמנות, בגינון טיפולי ועוד..
אנו רואים בהורים שותפים מרכזיים בתהליך בניית התכנית האישית לתלמידים וכמקור מרכזי למשוב ולהתפתחות דינאמית המתאימה לצרכים המשתנים. זאת מתוך אמונה, שבהתאמה הנכונה נפתח את תחושת המסוגלות העצמית בתחומי החיים השונים בקרב תלמידינו.
"החינוך הוא בבחינת סימפוניה בלתי גמורה ולא מפני שתמה ולא נשלמה, אלא מפני שמסכת חינוך אינה נשלמת ואינה תמה – היא נרקמת תמיד" (חבלי חינוך,זלמן ארן, 1971)