
בית – ספר לחינוך מיוחד במרכז הארץ, המתמחה בטיפול בתלמידים עם אוטיזם, בפיקוחו של משרד החינוך. בית-ספר "אבן-חן" שם לו למטרה את טיפוח תלמידיו לכדי מיצוי הפוטנציאל האישי, בהתאם לאופים ויכולותיהם של התלמידים תוך הבנת צרכי התא המשפחתי והקהילה. בחינתנו המתמדת את תפקוד התלמידים נעשית לאור ההנחה, כי כל תלמיד מהווה חלק בלתי נפרד מהמשפחה והקהילה ולא ניתן לקדמו במנותק ממנה.
החזון הבית ספרי : מתן כבוד למעמדו של התלמיד כתלמיד ולהקנות לו ידע ולמידה משמעותית בתחומי הדעת השונים, תוך הרחבת המיומנויות בחיי היום יום, לצד תשומת הלב הנדרשת בעבור כל תלמיד בתחום הטיפול. במטרה להטיב את איכות חייו ועל מנת שהתלמיד יגיע לתפקוד עצמאי בהתאם ליכולותיו.
ישנן מגוון שיטות טיפול באוטיזם, ביה"ס פועל בגישה לניתוח התנהגות יישומית (ABA), לצד התפיסה ההוליסטית המאפיינת את הארגון כולו.
לכל תלמיד נבנה מערך תמיכה וקידום פרטניים באמצעות צוות רב מקצועי רחב:
צוות הוראה המוסמך לחינוך מיוחד, מנתחות התנהגות, צוות מקצועות הבריאות, מתאמות ABA ,סייעים מוסמכים ובנות שירות לאומי.
מטרות העל של בית הספר:
קידום התלמיד בלימודיו ושיפור תפקודי לומד. כגון: למידת כלים לתקשורת חברתית ונורמטיבית, פיתוח יכולת התארגנות מחשבתית וקוגניציה, תרגול מיומנויות אקדמיות, שיפור מיומנויות מוטוריות, מודעות לסביבה, כישורי חיים ומיומנויות ניהול עצמי.
הבניית אמון התלמיד בסמכותם של הצוות החינוכי והטיפולי כמו – גם ביכולת התמיכה וההכלה שלהם, כבסיס חיוני לשיתוף – פעולה.
הגברת ההזדמנויות ליצירת חוויית הצלחה בתהליך הלמידה.
עבודה על פי תכנית הלימודים, תוך התאמות ליכולות התלמידים בשלושה מישורים: בסיס, הרחבה והעמקה.
עבודה בתכנית התנהגותית אישית כאמצעי לשיפור תפקודי הלמידה ומיומנויות התנהגותיות.
להשגת המטרות שאליהן אנו שואפים מתקיימות פעילויות רבות ומגוונות כגון, טיפול הידרותרפיה בבריכה טיפולית הנמצאת בכפר שלנו, ריפוי בעיסוק, טיפול (בילדים עם) בבעיות רגשיות. תרפיה במוזיקה, באמנות, בגינון טיפולי ועוד..
אנו רואים בהורים שותפים מרכזיים בתהליך בניית התכנית האישית לתלמידים וכמקור מרכזי למשוב ולהתפתחות דינאמית המתאימה לצרכים המשתנים. זאת מתוך אמונה, שבהתאמה הנכונה נפתח את תחושת המסוגלות העצמית בתחומי החיים השונים בקרב תלמידינו.
"החינוך הוא בבחינת סימפוניה בלתי גמורה ולא מפני שתמה ולא נשלמה, אלא מפני שמסכת חינוך אינה נשלמת ואינה תמה – היא נרקמת תמיד" (חבלי חינוך,זלמן ארן, 1971)
אין ספק שאחד האתגרים הגדולים והחשובים ביותר עבור הורים לילד אוטיסט הוא מציאת מסגרת מתאימה לצרכים הספציפיים של ילדם. לעתים קיימת התלבטות, האם כדאי לשלב את הילד במסגרת רגילה (במיוחד כאשר הילד הוא ברמת תפקוד גבוהה) או לחפש עבורו בית ספר לאוטיסטים בתפקוד גבוה. התשובה אינה שחור ולבן, וחשוב להבין במדויק מהו הצורך האינדיבידואלי של כל ילד. כל ילד הנמצא על הספקטרום האוטיסטי הוא עולם ומלואו, ואף ילד אינו דומה לילד אחר (גם בחינוך הרגיל), מה שעשוי להתאים לילד אחד אינו בהכרח הולם ילד אחר. מה שעשוי להתאים להורים של ילד מסוים אינו בהכרח מתאים להורים של ילד אחר. לפיכך, חשוב מאוד, למצוא ולהתאים לילד את הגישה הטיפולית המתאימה לו ביותר.
בית ספר פרטי חינוך מיוחד
עבור הורים רבים, בית ספר מיוחד מעניק להם שקט נפשי, מתוך ידיעה שסביבת בית הספר בה נמצא הילד מותאמת באופן מדויק אליו ותדע להכיל אותו ולהעניק לו באופן פרטני את מה שהוא צריך. בבית ספר מיוחד, נבנית לתלמיד תכנית תמיכה אישית המתבססת על פי החוזקות שלו.
בית ספר חינוך מיוחד אוטיזם
חיפוש של בתי ספר מיוחדים בארץ, אינו משימה קלה עבור אף הורה, המחשבה על שליחת ילדכם למשך שעות ארוכות, טורדת את מנוחתם של הורים רבים. יש חשיבות במציאת מקום בו מתרחש שיח עם ההורים והילד בגובה העיניים ושוררת אמונה מלאה ביכולות של התלמיד ללמוד ולהתפתח.
אם ברצונכם לשמוע על בית ספר ששם את התלמיד במרכז ומקבל מצוות בית הספר תשומת לב מרבית, אתם מוזמנים לפנות אלינו ולשמוע עוד על בית ספר מיוחד "אבן-חן" המעניק לתלמידים ולהורים מעטפת קהילתית חמה ותומכת. נשמח אם תצרו איתנו קשר בטלפון: 03-7943378 או בכתובת אימייל: info@elor.org.il או צרו קשר כאן.